Partnereink

Ferienwohnung in Österreich, Salzburger Land

BULGÁRIAI KÖRUTAZÁS - FÜRDŐZÉSSEL

1. nap: Budapest–Kecskemét–Szeged–Nis–Szófia Elutazás Budapestről a kora reggeli órákban a Szeged–Belgrád–Nis útvonalon. Nis-völgyében pihenőt tartunk. Továbbutazunk a Vitosa-hegy lábánál elterülő bulgár fővárosba, Szófiába. Szállás Szófia vagy környékén. 2. nap Szófia és a Rila Kolostor Reggelink után a Rila-hegységbe utazunk, a Bolgár Ortodox Egyház legszentebbnek tartott kegyhelyére a Rila Kolostorhoz, mely gyönyörű helyen fekszik. A négyemeletes kolostor együttesben található ötkupolás,...

1. nap: Budapest–Kecskemét–Szeged–Nis–Szófia
2. nap Szófia és a Rila Kolostor
fekszik. A négyemeletes kolostor együttesben található ötkupolás, háromhajós bazilika, melyet 1834–1837 között építettek újjá. Visszatérünk a Szófiába, ahol városnézés keretében ismerkedünk a belváros nevezetességeivel, az Alexandr
Nyevszkij Székesegyházzal, a bécsi építészek keze munkáját dicsérő Nemzeti Színházzal, a Banya Basi Dzsámival. Szabadidő, majd a szálláshelyünkre
térünk vissza.
3. nap. Szófia–Plovdiv–Stara Zagora–Kazanlak
Plovdiv felé vezet utunk, melynek ősi óvárosa, bolgár faházai elbűvöli az idelátogatót. Plovdiv a bolgár kultúra fellegvára, ugyanakkor a hosszú
Oszmán Birodalom uralmának jegyeit figyelhetjük meg a városban, mint például a város nagy mecsetjét. Stara Zagora modern városában pihenőt
tartva a Shipka-szorosban folytatjuk utunkat. Útközben Shipka városában megtekintjük a 2003-ban felújított Krisztus Születése arany hagymakupolás
templomot. Kazanlak-ba, a „Rózsák Völgyének”fővárosába az esti órákban érkezünk. A várostól északra fekvő Türbe-dombon található kazanlaki trák sírkamra (világörökség része). A kamra falát a Kr. e. 4. századból származó hellenisztikus freskók díszítik.
4. nap Kazanlak–Burgas–Pomorie–Nessebar–Várna
A szállodában elfogyasztjuk reggelinket és a Fekete-tenger felé utazunk tovább. Burgas modern kikötővárosában lehetőség nyílik a tengerpartra vezető bevásárló utcákban elvegyülni a számtalan üzletek között. Burgastól északra Pomorie tengerparti városát keressük fel, mely jellegzetes bulgár üdülőtelepülés. Pomorietól északra található a Pomorie-tó, amely eredetileg a tengerhez tartozott. Felmelegített iszapját gyógykezelésekre használják.
A bolgár tengerpart déli részének leghívogatóbb városa Neszebar, melynek óvárosát 1983-ban avatták a Világörökség részévé. Az óváros eredetileg egy kis szigeten fekszik, amit egy keskeny földszoros köt össze a szárazfölddel,
ettől aztán félszigetté vált. Jellegzetes apró házai, melyek alsó részei kőből, felső részei fából épültek, meghatározó a város építészeti stílusában. Neszebar igazi hírességei azonban a templomok, – melyek a városalapító görögök, a
később megtelepedett bizánciak és a különböző századok hátrahagyott emlékei. Időjárás függvényében lehetőség van a bulgár tengerpart legszebb
partszakaszán, Nessebar homokos strandján megmártózni a Fekete-tengerben. Várnába, Európa egyik legrégibb városába érkezünk a nap végén. A magyar történelemben Hunyadi János vesztes csatája révén ismert város ma Bulgária
harmadik legnagyobb városa. Szállás Várna vagy környékén.
5. nap. Várna városnézés és/vagy tengerparti fürdőzés
Egész nap pihenhet a bulgár tengerparton. Fakultatív ajánlatunk: Jöjjön velünk Bulgária kereskedelmi és kulturális központjába, Várnába. Autóbuszos és gyalogos városnézés során láthatjuk a 15. századi ortodox katedrálisát (belülről), régészeti múzeumát valamint a város határában álló várnai csata emlékparkot, ahol I. Ulászló királyunk sírja is található. Felkeressük az Euxinográd palota, melynek stílusa a francia kastélyok hangulatát idézi.
Itt kiáltották ki az egyesített Bulgáriát,parkjában 310 növényfajtát tekinthetünk
meg.
6. nap. Várna–Shumen–Veliko Tarnovo
Kipihenve, reggelinket elfogyasztva Shumen felé vezet utunk. A városba érve felkeressük Ortodox templomát és a 18. századból megmaradt mecsetjét.
Veliko Tarnovo gyönyörű helyen fekvő település utunk következő állomása. A Jantra folyó számtalan dombra tagolja a várost, a város felett pedig a citadella őrzi a cárok emlékét. Veliko Tarnovo a középkori Bulgária legfelségesebb
erődjét, a cári palotát, a püspöki palotát és számtalan templomot a 12-14. századból mondhat a magáénak. Szállásunk Veliko Tarnovo vagy környékén lesz.
7. nap: Veliko Tarnovo–Ruse–Bukarest–Brassó
Reggelit követően a város fölé magasodó várba kapaszkodunk fel, ahonnan páratlan kilátás nyílik a völgyben húzódó Jantra-folyó által kettészelt Veliko Tarnovo-ra. Elhagyva a várost, északi irányba indulunk, a „mini-Bécsbe”, mely
kisvárosnak mintegy 200 épülete műemlék, gyönyörű neobarokk és neorokokó épületei elbűvölik az idelátogatót. Átlépve a romániai határt, utunkat Bukarest felé folytatjuk. A román fővárosban autóbuszos városnézés keretében megtekintjük a város közepén mesterséges dombon felépült gigantikus Köztársasági Palotát, mely jelenleg a Parlament Palotája, melyet Ceausescu saját rezidenciájának szánt. Megtekintjük továbbá a Szabad Sajtó házát, valamint az Egyetem teret. Estére Brassó környéki szálláshelyünkre érkezünk.
8. nap: Brassó–Marosvásárhely–Budapest
Reggelit követően Brassóval ismerkedünk, mely az erdélyi szászok egykori nagy központja volt. A Cenk-hegy lábánál elterülő várost védőfal veszi
körül, melyen eredetileg harminckét torony és bástya volt, melynek legtöbbje ma is áll. Marosvásárhely utunk következő állomása, fő látványosságai
közé tartozik a belváros Rózsák-tere a számtalan barokk és szecessziós épületekkel, mint a Keresztelő Szent János Plébánia, a Barátok Templomának híres tornya, a Közigazgatási Palota vagy a Kultúrpalota. Hazafelé utazva a Kolozsvár–Nagyvárad útvonalon, Ártándnál lépjük át a határt. A késő esti órákban érkezünk Budapestre, továbbutazás Szegedre.